0

Retourbeleid

Op iedere bestelling 14 dagen bedenktijd

Het is altijd vervelend wanneer een product of bestelling toch niet helemaal aan uw verwachtingen voldoet. Bij Iris Huys heeft u een bedenkperiode van 14 dagen, zoals wettelijk is vastgesteld. Deze periode gaat in op het moment dat u uw bestelling in ontvangst neemt. U heeft recht op een vervangend product of een restitutie van uw aankoopbedrag. Iris Huys houdt zich aan deze termijn. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.
Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Nadat u een melding heeft gedaan van dat u het artikel wilt retour sturen heeft u 14 dagen de tijd om dit ook daadwerkelijk te doen.

  • Bij een fout van Iris Huys krijgt u de gemaakte verzendkosten voor het retour zenden terug.
  • Bij alle overige retourzendingen zijn de verzendkosten voor het retour zenden voor u als klant zelf.


Welke voorwaarden zijn er verbonden aan mijn retourzending?

De retour te zenden producten moeten 100% verkoopwaardig zijn. Er mag aan het afgeleverde product geen enkele wijziging zijn aangebracht. Alle meegezonden adapters, snoeren, documentatie en verpakkingsmaterialen moet bijgevoegd zijn bij de retourzending.
Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van Iris Huys schade heeft opgelopen, als gevolg van een handeling of nalatigheid van de klant, zal Iris Huys u hiervan schriftelijk (via een brief of per e-mail) in kennis stellen. Iris Huys heeft het recht om de waardevermindering van het product -als gevolg van het gebruik of de schade- van het aan u terug te betalen bedrag, in te houden.


Hoe verstuur ik mijn bestelling retour?

  • Heeft u uw bestelling gedaan via onze webshop? Meld uw retour dan aan via onze Retourportaal. Ga hiervoor naar deze webpagina en volg de instructies. Indien u er niet uitkomt bel ons gerust voor ondersteuning.
  • Heeft u uw bestelling telefonisch gedaan? Bel ons op om uw retour aan te melden en krijg telefonisch de instructies.
  • Heeft u uw bestelling via Bol.com gedaan? Dan dient u uw bestelling via uw eigen Bol.com account aan te melden als retour.

Algemene informatie:

  • Vul de de reden van retour in op het formulier.
  • Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
  • Voeg uw retourformulier toe aan het pakket en plak uw verzendlabel op het pakket. Doe dit wel op een om-doos of een papieren verpakking en niet op de originele verpakking van het product.
  • Ga naar een PostNL servicepunt bij u in de buurt en geeft het pakket af.


Wat gaat er gebeuren nadat mijn retourpakket bij Iris Huys is binnengekomen?

Wanneer het retourpakket in goede staat is ontvangen, verwerken wij dit administratief in ons systeem en storten wij het aankoopbedrag retour op uw bankrekening. U ontvangt een bevestiging per e-mail van ons zodra de retourzending is verwerkt (binnen 14 dagen).


Hoe zit het met de regel ‘Is uw bestelling boven de € 50,-? Dan verzenden wij het pakket gratis voor u!’ als ik een deel terugstuur van mijn bestelling?

Indien u meerdere producten bij ons bestelt met een bestelwaarde van meer dan € 50,- dan is de verzending gratis. Als u hiervan een product binnen 14 dagen retour stuurt en het resterende bestelde bedrag komt onder de € 50,-, dan wordt bij het terug te storten bedrag voor het retour gekomen product € 6,95 verzendkosten in mindering gebracht voor de producten die u behouden hebt.