Ga naar de inhoud

Retourbeleid

Op iedere bestelling 14 dagen bedenktijd

Het is altijd vervelend wanneer een product of bestelling toch niet helemaal aan uw verwachtingen voldoet. Bij Iris Huys heeft u een bedenkperiode van 14 dagen, zoals wettelijk is vastgesteld. Deze periode gaat in op het moment dat u uw bestelling in ontvangst neemt. U heeft recht op een vervangend product of een restitutie van uw aankoopbedrag. Iris Huys houdt zich aan deze termijn. Indien u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd te worden. Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen wij deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat het bij een retour goed verpakt is.

Nadat u heeft gemeld dat u het artikel wilt retourneren, heeft u 14 dagen de tijd om dit ook daadwerkelijk te doen.

  • Bij een fout van Iris Huys krijgt u de gemaakte verzendkosten voor het retour zenden terug.
  • Bij alle overige retourzendingen zijn de verzendkosten voor het retour zenden voor u als klant zelf.

Welke voorwaarden zijn er verbonden aan mijn retourzending?

De retour te zenden producten moeten 100% verkoopwaardig zijn. Er mag aan het afgeleverde product geen enkele wijziging zijn aangebracht. Alle meegezonden adapters, snoeren, documentatie en verpakkingsmaterialen moeten bijgevoegd zijn bij de retourzending. Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van Iris Huys schade heeft opgelopen als gevolg van een handeling of nalatigheid van de klant, zal Iris Huys u hiervan schriftelijk (via een brief of per e-mail) in kennis stellen. Iris Huys heeft het recht om de waardevermindering van het product – als gevolg van gebruik of schade – van het aan u terug te betalen bedrag in te houden.

Hoe verstuur ik mijn bestelling retour?

  • Heeft u uw bestelling gedaan via onze webshop? U kunt uw bestelling via een PostNL-punt aan ons terugsturen. Voeg wel uw adresgegevens toe in de doos. Indien u er niet uitkomt, bel ons gerust voor ondersteuning.
  • Heeft u uw bestelling via Bol.com gedaan? Dan dient u uw bestelling via uw eigen Bol.com-account aan te melden als retour.

Algemene informatie:

  • Geef de reden aan waarom u het product terugstuurt.
  • Behandel het product met zorg en zorg ervoor dat het bij een retour goed verpakt is.
  • Voeg uw retourformulier toe aan het pakket en plak het verzendlabel op het pakket. Doe dit op een omdoos of papieren verpakking en niet op de originele verpakking van het product.
  • Ga naar een PostNL-servicepunt bij u in de buurt en verzend uw pakket.

Wat gebeurt er nadat mijn retourpakket bij Iris Huys is binnengekomen?

Wanneer het retourpakket in goede staat is ontvangen, verwerken wij dit administratief in ons systeem en storten wij het aankoopbedrag terug op uw bankrekening. U ontvangt van ons een bevestiging per e-mail zodra de retourzending is verwerkt (binnen 14 dagen).

Hoe zit het met de regel ‘Is uw bestelling boven de € 50,-? Dan verzenden wij het pakket gratis voor u!’ als ik een deel van mijn bestelling terugstuur?

Indien u meerdere producten bij ons bestelt met een bestelwaarde van meer dan € 50,-, dan is de verzending gratis. Als u hiervan een product binnen 14 dagen retourneert en het resterende bedrag komt onder de € 50,-, dan wordt bij het terug te storten bedrag voor het geretourneerde product € 6,95 verzendkosten in mindering gebracht voor de producten die u behoudt.